Jutro mam kartkówkę i potrzebuje odp. KRÓTKIE!

1. w jaki sposob bog objawia sie czlowiekowi
2 jaki jest cel objawienia
3 do kogo jest skierowane objawienie boze
4 skad czerpiemy informacje o objawieniu
5 na czym polega zbawczy dialog z bogiem
6 kto jest autrem pisma św.
7 co to jest natchnienie
8 co nazywamy kanonem biblijnym
9 co trzeba wiedziec o biblii, aby ja wlasciwie zrozumiec
10 dlaczego warto znac zasady interpretacji pisma sw.
11 o czym treba pamietac czytajac pismo sw
12 na jakie pytania odpowiada biblia
13 co bog objawia ludziom w opisie stworzenia swiata
14 co mowi bog o stworzonych rzeczach
15 o czym autor natchniony poucza, piszac, ze bog poblogoslawil ow siodmy dzien i uczynil go swietym
16 co to jest wolnosc
17 dlaczego adam i ewa sprzeciwili sie bogu przez wybor zla
18 na czym polega wolnosc zewnetrzna i wewnetrzna
19 na czym polegal grzech kaina
20 na czym polegal grzech ludzi budujacych wieze babel
21 przez jakie czyny ludzie sprowadzili na siebie kare potopu

NA KONCU WSZYSTKICH zdań '?' :)
prosze o szybką odp i z sensem.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T20:47:42+01:00
1.Poprzez Pismo Święte, Biblię, kapłanów.
17 3 17
2009-11-23T20:49:47+01:00
1 w sakramentach swietych
2 oswiecenie nas, czasem wprowadzenie na wlasciwa droge
3 do ludzi wierzacych
4 z Pisma Swietego
5 na gorliwej modlitwie
6 uczucie z Bog pomaga nam w zyciu
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:19:09+01:00
1.Bóg objawił się światu przez Chrystusa swego syna
2.Objawienie jest to przekazanie ludziom przez Boga prawdy potrzebnej im do zbawienia.
3.Objawienie Najświętszego Serca Jezusowego skierowane do całej ludzkości przez świętą Małgorzatę Alacoque.
4.
5.Na tym ,że po zawiązaniu dekalogu Pan Bóg będzie ochraniał człowieka, a jeśli człowiek nie będzie postępował według dekalogu to popełni grzech
6.pierwszorzędnym autorem Pisma Świętego jest Duch Święty, a drugorzędnym - ludzie przez Ducha Świętego natchnieni.
7.natchnienie - napięcie psychiczne lub emocjonalne korzystnie wpływające na pracę twórczą,
8.ktoś kto wymyślił kanon Starego i Nowego Testamentu
9.Po pierwsze trzeba wiedzieć, że "serce" w języku biblijnym to bynajmniej ... By to jednak właściwie zrozumieć, trzeba zacząć od słuchania tego, co mówi do nas Pan. ... Podkreśla ją zwłaszcza św. Łukasz
10.
11.Czytając Pismo Święte, należy ściśle przestrzegać porządku, hierarchii podanych w nim prawd.
12.Biblia opisuje życie człowieka powiązane ściśle z Bogiem. Odpowiada na fundamentalne pytanie:, po co istniejemy, jaki jest cel pojedynczego człowieka.
13.Tymi uroczystymi słowami zaczyna się Pismo święte. Symbol wiary podejmuje te słowa, wyznając Boga Ojca wszechmogącego jako "Stwórcę nieba i ziemi", "wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych". Powiemy więc najpierw o Stwórcy, następnie o Jego stworzeniu, a w końcu o upadku na skutek grzechu; by podnieść nas z tego grzechu, przyszedł Jezus Chrystus, Syn Boży.
14.
15. Pobłogosławił Bóg dzień siódmy, i poświęcił go, bo w nim odpoczął od wszelkiego dzieła swego, którego Bóg dokonał w stworzeniu
16.Wyznawanie religii
17.Kiedy Bóg stworzył Adama i Ewę (pierwszych na świecie ludzi) pozwolił im zamieszkać w raju i czerpać ... Oboje w ten sposób sprzeciwili się zakazowi Boga i przegrali walkę ze złem.
18.Wolność może być pojmowana jako wolność zewnętrzna która polega na możliwości działania publicznego bez ograniczeń i jako wolność wewnętrzna, która polega na stanie niezależności ducha. Między jedną i drugą wolnością powinien zachodzić harmonijny związek.
19.Kain zabił Abla.Nie wolno się mścić, nie wolno uprawiać samosądu, nie wolno w ogóle zabijać.
20.Wieża Babel, która stała się symbolem ludzkiej pychy, zarozumiałości.
21.
37 4 37