Odpowiedzi

2009-11-23T20:53:31+01:00
Zad1.
1kg=100dag
7200dag/60=120
odp:B

zad2
D

zad3

x-100
800-5%
x=[800x100]/5
x=1600

odp A

zad4
B
zad5
nie wiem

zad6
12x7,5=90
90/24=3,75

trzeba napelnic 4 razy

zad7
nie wiem


sorry ze nie ma obliczen ale nie chce mi sie pisac na krtce i na kpmpie odp sa porawne przynajmniej tak mi na krtce wychodzi :)
2009-11-23T22:13:15+01:00
1.
72*100dag=7200
7200:60=120
Odp. B
2.
Z tw. pitagorasa
x=√((18-12)²+8²)
x=√(36+64)
x=√100
x=10
Odp. D
3.
800=5%
x=100%
5x=80000/:5
x=16000
Odp. A
4.
40 000km=40 000 000 00cm
40 000 000 000:80=50 000 000
Czyli 1:50 000 000
Odp. B
5.
Pole=Pole podstawy*wysokość
Pole podstawy to a²√3/4 bo to trójkąt równoboczny
Więc V=(25*1,73/4)*18=194,625 cm³ w metrach jest 1000000 razy mniej więc 0,000194625 m³
Pole=2*Pole podstawy+3*pole boczne
100*(2*(25*1,73/4)+3*5*18) <= pole stu
100*(21,625+270)=29162,5 cm² i w metrach jest 10000 mniej czyli 2,91625 m²
6.
12*7,5=90
90:24=3,75 czyli trzeba 4 razy napełnić zbiornik.
7.
x-album y-smok
11x+5y=40
4x+2(y-1,5)=12

11x+5y=40
4x+2y=15/:2

y=7,5-2x

11x+5(7,5-2x)=40
x=2,5
y=7,5-2x
y=2,5

x=2,5
y=2,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:42:04+01:00
Zad.1
72 boch x 1 kg = 72 kg
72 kg / 0,6 = 120
Z worka mąki mozna upiec 120 bochenków - odp. B

Zad. 2
Można to wyliczyć stosując tw. Pitagorasa. Szukamy przeciwprostokątnej wyznaczonej przez wierzchołki drzew. Jedną przyprostokątną jest odległość między drzewami a drugą r óznica wysokości drzew
a = 8 cm b = 18 - 12 = 6 cm
c² = a² + b²
c² = 8² + 6² = 64 + 36 = 100
c = 10 cm
Odległośc między wierzchołkami to 10 cm - odp. D

Zad. 3
x - wartość towaru
x * 0,05 = 800
x = 16000
Towar kosztował 16000 zł - odp. A

Zad. 4
odp. B

Zad. 5
graniastosłup prawidłowy trójkątny ma za podstawę trójkąt równoboczny
V = Pp x H
Pc = 2 Pp + 3xPb
Pp = a²√3/4 = 10,83

V = 10,83 x 18 = 194,94
Pc = 2 x 10,83 + 3 ( 5x18) = 21,66 + 270 = 291,66

Objętość jednego kartonu to 195 cm³
Na 100 opakowań potrzeba 29166 cm² kartonu

Zad. 6
cała plantacja ma 12 x 7,5 m² = 90 m²
Aby podlac plantację cztery razy musimy podlac 90 x 4 m² =360 m²
360 / 24 = 15
Trzeba napełnić 15 razy zbiornik

zad.7
x - cena albumu
y - cena figurki
11 x + 5y = 40
4x + 2(y-1,5) = 12
rozwiązujemy taki układ r ównań
11 x + 5y = 40 /*2
4x + 2y -3 = 12 /*-5
22x + 10y = 80
-20x -10y = -75 dodajemy stronami
2x = 5
x = 2,5
album kosztował 2,5 zł