1,Obwód trapezu równoramiennego wynosi 72 cm oblicz długości jego boków jeżeli dłuższa podstawa jest o 20% większa niż ramie , a krótsza podstawa stanowi 2/5 długości ramienia.

2.W trapezie równoramiennym kąt miedzy przekątna a dolną podstawą ma miarę 30(stopni) . Oblicz długość przekątnej trapezu jeżeli ramie równe 6 cm tworzy z nią kąt prosty. Ile wynosi obwód tego trapezu.

3.W rombie o kącie rozwartym 120(stopni) dłuższa przekątna ma długość 12 cm .Oblicz obwód i wysokość rombu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:57:44+01:00
1)
ramie -x

2x+1,2x+0,4x=72
3,6x=72
x=20

2)ramie -6
przekątna - 6√3
dłuższa podstawa - 12

3)
a-bok
pół przekątnej - 6
dwie przekątne przecinają sie pod kątem prostym więc powstaje trójkąt o kątach 30 60 90
a√3 = 6
a=2√3
Ob= 8√3

h analogicznie z podobnego trójkąta
h=√3 * √3 = 3
2009-11-23T21:03:01+01:00
72=x+x+1,2x+0,4x
x=20 <--- długość ramienia
1,2x=24 - dł dłużeszj podstawy
0,4x=8 - dł krótszej podstawy