Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:56:15+01:00
1/22
ochrania wnętrze komórki-ściana komórkowa
odpowiada za transport substancji-błona komórkowa
odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komówki.(pełni funkcję jądra komórkowego)-substancja jądrowa
umożliwiają poruszanie się-rzęska
2/22
Wypisz cechy bakterii, które pozwalają im na zasiedlanie podanych środowisk życia.
skóra, drobiny kurzu, różne przedmioty, mikroskopijne rozmiay, są lekkie, mają zdolność ruchu,
wnętrze organizmu mikroskopijne rozmiary, zdolność ruchu, oddychanie beztlenowe
gorące źródła przystosowują się do każdej temperatury
4/23
Bakterie
cudzożywne i samożywne
pasożyty saprofity symbionty
5/23
przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych:
-pomagają w rozkładzie cellulozy
-dostarczają witamin
jelita człowieka:
-wspomagają trawienie
-dostarczają witamin z grupy B
6 4 6
2009-11-23T20:59:41+01:00
Zad1/22
Tabela: (od góry w dół)
ściana komórkowa
błona komórkowa
substancja jądrowa
rzęska(wić)

zad3/22
pokolei:
...dostarcza ENERGII niezbednej do zycia...tlenowo jak i BEZTLENOWO....bez udziału TLENU...do produkcji KEFIRÓW,JOGURTÓW,ZSIADŁEGO MLEKA....dzielą sie na samozywne i CUDZOŻYWNE...bakterie CUDZOZYWNE czerpią pokarm....przeprowadzają FOTOSYNTEZĘ....

ZAD2/22

gorące źródła-bakterie potrafią przystosować sie do każdego środowiska i trudnych warunków
wnetrze organizmu-ponieważ są to bakterie symbiotyczne,wytwarzają potrzebne witaminy
4 3 4
2009-11-23T21:09:45+01:00
Zad 1 str. 22

Wiersz 1: ściana komórkowa
Wiersz 2: błona komórkowa
Wiersz 3: substancja jądrowa
Wiersz 4: rzęska

Zad 2 str. 22

Skóra, drobiu kurzu, różne przedmioty: MAŁE ROZMIAEY, ODPORNE NA SUSZE

Wnętrze organizmu: MOŻLIWOŚĆ ODDYCHANIA BEZTLENOWEGO

gorące źródła: ODPORNE NA WYSOKĄ TEMPERATURĘ

Zad 4 str. 23

Bakterie:
(od lewej strony)
w pierwszym okienku: SAMOŻYWNE
w drugim okienku: CUDZOŻYWNE

niżej (od lewej strony):

PASOŻYTY || SAPROBIONTY || SYMBIONTY

Zad 5 str. 23

przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych:
Bakterie trawią pokarm roślinny

Jelita człowieka:
pałeczki okrężnicy hamują rozwój drobnoustrojów.


Liczę na miano najlepszej odpowiedzi ;] nie mało popisałem i musiałem się męczyć nad rozwiązywaniem ;p Z góry dzięki ;]
i jest to zrobione w miarę czytelnie ;D
5 4 5