Odpowiedzi

2009-11-23T21:00:21+01:00
2009-11-23T21:01:04+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:04:30+01:00
Każdy kolejny wyraz jest 3 krotnie większy od poprzedniego (można się pokusić o takie stwierdzenie, bo jest to ciąg geometryczny). Wobec tego wyliczę 6 pierwszych wyrazów:
1,3,9,27,81,243
Ich suma to 1+3+9+27+81+243=364
Odp: b

Jest też inny sposób, prosto ze wzoru:
S=a1(1+q+q^2+q^3+q^4+q^5)
W tym zadaniu mamy:
a1=1 (pierwszy wyraz ciągu)
q=3(iloczyn)

S=1(1+3+9+27+81+243)=364
2 5 2