Odpowiedzi

2009-11-23T20:59:49+01:00
Ponieważ kwas azotowy 5 zawiera substancję , która wchodząc w reakcję z białkiem daje żółte zabarwienie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:01:55+01:00
Pod wpływem stężonego roztworu kwasu azotowego(V) białko się ścina, a następnie przybiera intensywnie żółte zabarwienie. Jest to reakcja charakterystyczna dla białek. Nosi nazwę reakcji ksantoproteinowej i jest wykorzystywana do identyfikacji białek.
2009-11-23T22:23:12+01:00
Ponieważ zawierają białko, które kwas azotowy V barwi na żółto :)