Odpowiedzi

2009-11-23T21:40:50+01:00
1) Akcja rozgrywa się w latach 1871- 1881
2) miasteczko Kleryków
3)marcin borowicz, andrzej radek, bernard zygier, rudolf leim, prof. iłarion stiepanycz ozierskij, prof. sztetter, pan Nogacki, pan majewski, prof. kostriulew, dyrektor Kriestoobriadników i inspektor zabielskij, matka marcina(pani Borowiczowa), ojciec MArcina (pan borowicz), tomasz walecki zwany figą, Anna Stogowska (Biruta),
d) "Syzyfowe prace" to powieść poświęcona problemom dorastania i edukacji w kraju pozostającym pod zaborami. [tytuł wskazuje na to, że Rosjanie chcieli wynarodowić polaków= inaczej rusyfikacja/ lecz była to praca syzyfowa, daremna, bohaterowie(niektórzy) nie poddawali się tym zabiegom[zabiegom ruzyfikacji]

na drugie niestety nie umiem odpowiedziec... ; (
mam nadzieję, ze chociaz trochę pomogłam.. ; )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:42:04+01:00
1)lata70,19wieku(po upadku powstania styczniowego)
2)Kleryków(w epizodach:Owczary,Pajęczyn Dolny,Gawronki)
3)Marcin Borowicz,Anna Stogowska-,,Biruta",Andrzej Radek,Bernard Zygier,
Gumowicz,bracia Deleszowscy
NAUCZYCIELE:
jACZMIENIEW
KOSTRIULEW
MAJEWSKI
KRIESTOOBRIADNIKOW I ZABIELSKIJ
WIECHOWSKI
NOGACKI
OZIERSKIJ
RUDOLF LEIM
SZTETTER
KSIADZ WARGULSKI
D)O LOSACH MARCINA BOROWICZA I O NAUCE W TAMTYCH CZASACH.
2)W ŁAWACH SZKOLNYCH OBOK SIEBIE SIADAJA POLACY,ROSJANIE I ZYDZI.UCZNIOWIE POZA LEKCJAMI STUDIOWALI LITERATURE ROSYJSKA I PISALI REFERATY SZKALUJACYCH POLSKIE TRADYCJE NARODOWE.W KLASIE BYŁ RYGORYSTYCZNY PORZADEK I ODBYWAŁA SIE RUSYFIKACJA W SZKOŁACH.
2009-11-23T22:32:47+01:00
B ; Miejscem akcji jest elementarna szkoła w Owczarach, dokąd przybył ośmioletni Marcin Borowicz
c ; Marcin borowicz ,Andrzej radek,Bernard sieger.[zygier] ,Anna stogowska[b; iruta] ,Walenty i helena borowicz ,antoni paluszkiewicz ,tomasz walecki,sztetter ,pani przepiórkowska mogłam jakieś ominąć