Odpowiedzi

2009-11-23T21:29:16+01:00
Na wybrzeżech powstaja poprzez oddziaływanie zimnych pradów ceanicznych a, w glebi kontynentu ponieważ powietrze jest tam gorące a klimat suchy prawie wogle nie wystepuja tam opady.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T23:12:05+01:00
Czynniki klimatotwórcze:
- szerokość geograficzna (związana z wysokością słońca nad horyzontem)
- rozkład lądów i mórz
- prądy morskie
- wysokość nad poziomem morza
-ukształtowanie terenu
Czynniki te powodują strefowe i astrefowe zróżnicowanie klimatów Ziemi.