Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:39:18+01:00
X - masa soli w I roztworze
y- masa I roztworu

x/y=0,1 (ze wzoru na stężenie procentowe==>x=0,1y
X - masa soli w II roztworze
X/30=0,4 więc X=12 g.
Łączna ilość soli w r-rach:
12+x
Łączna masa roztworów:
y+30

Ze wzoru na stężenie procentowe mamy (nowy roztwór ma być 25%):
(12+x)/y+30=0,25
Podstawiając za x=0,1y mamy:
(12+0,1y)/y+30=0,25
Stąd y=30 gram.
Odp: Trzeba dodać 30 gram r-r o stęż.10% aby otrzymać r-r 25%owy.
Sprawdzenie: W pierwszym roztworze znajduje się 3 g soli, w drugim 12 g.Każdy roztwór ma 30 g, razem 60. Więc C% nowego roztworu to (3+12)/60=0,25=25%.
ZGADZA SIE!!!
2009-11-24T00:22:26+01:00
Rozwiązanie w załaczniku
jak coś to pisz!!!