Odpowiedzi

  • Tess
  • Początkujący
2009-11-23T21:21:07+01:00
Pierwiastki z 1 grupy sa zawsze 1 wartosciowe
-''- z 2 sa zawsze 2 wartosciowe
-''- z 3 sa zawsze 3 wartosciowe
8 2 8
2009-11-23T21:21:48+01:00
Pod pierwiastkami masz zapisane wartości liczbami rzymskimi np :

S
II
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:24:48+01:00
Wartościowość jest liczbą niemianowaną, przyjmującą wartości całkowite od I do VIII.
Wartościowość zależy głównie od konfiguracji elektronowej atomów pierwiastka, a w szczególości ilości elektronów walencyjnych - ilość elektronów walencyjnych określa maksymalną wartościowość pierwiastka w związkach chemicznych.
Dla grup z numerem większym niż 10, wartościowość pierwiastka obliczamy odejmując od numeru grupy liczbę 10, np.: węglowce - 14 grupa - wartościowość wynosi 14 - 10 = 4;(wyjątkiem są tlen, fluor i większość pierwiastków grupy 18)

Polecam:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Warto%C5%9Bciowo%C5%9B%C4%87
17 4 17