*1.Uzupełnij związki frazeologiczne wyrazami wybranymi spośród podanych, użytymi w odpowiedniej formie.Następnie ułóż z tych słów krzyżówkę. Wybierz w nich litery, które utworzą hasło - pojęcie lub wyrażenie związane z rycerstwem. W razie potrzeby skorzystaj ze słownika frazeologicznego.

ostroga,kruszyć, przyłbica, szranki, rękawica, pomieszać, ostrogi, wysadzić

Podjąć.....- przyjać wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi.....- przynaglić konia do biegu
Stanąć w ......- stanąć do walki, współzawodnictwa
.......kopie o coś - walczyć lub spierac sie o cos
........kogoś z siodła - pozbawić kogoś stanowiska
zdobyc... w czymś - zdobyc doswiadczenie w danej dziedzinie
.......komuś szyki- przeszkodzić komuś w wykonywaniu zadania.
wystapic z podniesiona....- przedstawic swoje stanowisko otwarcie, bez leku.


PILNEE!!. z góry TNX;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:39:08+01:00
Podjąć rękawicę.
Dać koniowi ostrogę.
Stanąć w szranki.
Kruszyć kopie o coś.
Wysadzić kogoś z siodła.
Zdobyć ostrogi w czymś.
Pomieszać komuś szyki.
Wystąpić z podniesioną przyłbicą.

30 4 30
2009-11-23T21:43:13+01:00
Podjąć rękawicę
dać koniowi ostrogę
stanąć w szranki
kruszyć kopie o coś
wysadzić kogoś z siodła
zdobyć ostrogi w czymś
pomieszać komuś szyki
wystąpić z podniesioną przyłbicą

prosze :))
17 4 17
2009-11-23T21:56:20+01:00
Podjąć rękawicę- przyjać wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi ostrogę- przynaglić konia do biegu
Stanąć w szranki- stanąć do walki, współzawodnictwa
Kruszyć kopie o coś - walczyć lub spierac sie o cos
wysadzić kogoś z siodła - pozbawić kogoś stanowiska
Zdobyc ostrogi w czymś - zdobyc doswiadczenie w danej dziedzinie
Pomieszać komuś szyki- przeszkodzić komuś w wykonywaniu zadania.
Wystapic z podniesiona przyłbicą- przedstawic swoje stanowisko otwarcie, bez leku.

Krzyżówki nie dałem rady wymyślić no nie mogłem znaleźć hasła.
23 4 23