Odpowiedzi

2009-11-23T21:37:23+01:00
Aparat Golgiego-jest to miejsce syntezy wielu cukrow, dojrzewania bialek i kondesacji wydzieli (zageszczania substancji)
Maja kształt mocno splaszczonych pecherzykow ulozonych jeden obok drugiego
; )
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:47:26+01:00
Aparat Golgiego

Budowa:
-składa się z niewielkich,spłaszczonych pęcherzyków,z płaskich rurek i cystern
-podstawową strukturą aparatu Golgiego jest diktiosom,czyli płaskie pęcherzyki układające się niczym zmniejszające się spodeczki

Funkcje:
-przejmuje i modyfikuje cząsteczki wytworzone w retikulum endoplazmatycznym,
-gromadzi wydzieliny oraz produkty syntezy,a następnie kieruje je na zewnątrz komórki lub do innych miejsc w komórce
-modyfikuje białka wytworzone w siateczce śródplazmatycznej
-jest miejscem syntezy

Występowanie:
-liczne w komórkach wydzielniczych trzustki
-w niemal wszystkich komórkach eukariotycznych
3 5 3