Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T21:58:45+01:00
HNO3 = 1*1,01+1*14,01+3*16=63,02 masa
63,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/63,02=22,23% zawartosc azotu

HNO2 = 1*1,01+1*14,01+2*16=47,02 masa
47,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/47,02=29,79%

Chyba nie musze mowic w ktorym z kwasow jest wieksza zawartosc procentowa azotu :)
8 4 8
2009-11-23T22:14:12+01:00
MHNO₂=mH+mN+2*mO=1u+14u+2*16u=47u
%m=mN/mHNO²*100%=14u/47u*100%≈29,8%

mHNO₃=mH+mN+3*mO=1u+14u+3*16u=63u
%m=mN/mHNO₃*100%=14u/63u*100%≈22,2%

Odp. Większa zawartość procentowa azotu jest w kwasie azotowym (III)
5 3 5