Odpowiedzi

2009-11-23T21:59:52+01:00
Zawody odbywaly sie co 4 lata, a okres miedzy nimi nazywano olimpiada. zawody sportowe rozgrywano wedlug scisle okreslonych zasad. Ich złamanie oznaczalo świetokradztwo, czyli obraze boga.Gdy zblizal sie czas igrzysk, w calej Grecji zawierano powszechny rozejm, nikt nie mial prawa prowadzic dzialan wojenych. W zawodach uczestniczyli tylko mezczyzni . Kobiety niemogly zasiadfac na widowni.Igrzyska rozpoczynaly sie uroczystosciami religijnymi ku czci Zeusa. Nastepnie rozgrywano konkurecje wchodzace w sklad piecio boju :bieg, skok w dal, rzut oszczepem i dyskiem oraz zapasy. Szczegolna poprularnoscia cieszyly sie wyscigi zaprzegow konych .Zwyciezcy otrzymywali wieńce oliwne ze swietego gaju Zeusa. Przede wszystkim zyskiwali to czego najbradziej pragnieli - wielka slawe>rodzine miasta obsypywaly sportowcow zaszczytami, na ich czesc ukladano piesni, a nawet wystawiano im posagi .W dzisiejszych olipiadach udzial biora mezczyzni i kobiety, pojawily sie nowe dyscypliny np pilka nozna zmienilo sie rowniez miejsce ich organizowania. Oprocz letnich igrzysk sa rowniez zimowe
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:00:48+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Podobieństwa :
Odbywają się co 4 lata.
Podobne niektóre konkurencje, reguły.
Ogień olimpijski.
Uroczysty charakter
Nagrody , sława

Różnice
Teraz są medale,puchary kiedyś winiec.
Więcej dyscyplin jest w czasie teraźniejszym
Mogą brać udział kobiety.
Brak charakteru religijnego.
Opłaty, strój
12 4 12
2009-11-23T22:11:35+01:00
Kiedyś udział w igrzyskach brali tylko mężczyźni.
Teraz udział biorą kobiety jak i zarówno mężczyźni.

Kiedyś na trybunach zasiadali tylko mężczyźni.
Dzisiaj igrzyska oglądają kobiety i mężczyźni.

Kiedyś były takie dyscypliny: Rzut dyskiem , Skok w dal , Bieg krótki , Rzut oszczepem , Zapasy.
Teraz są takie dyscypliny: Skok o tyczce , Trójskok , Piłka nożna , Siatkówka.

Kiedyś jako nagroda był wieniec oliwny.
Teraz są puchary.

Jeśli kiedyś ktoś oszukiwał płacił grzywnę.
5 4 5