Odpowiedzi

2009-11-23T22:01:50+01:00
"Kamienie na Szaniec" można nazwac powieścią dokumentalną,gdyż wydarzenia w niej przedstawione są prawdziwe.Książka została napisana w oparciu o pamiętnik Tadeusza Zawadzkiego-Zośka.Utrwalił w nim autor bohaterstwo i śmierc swoich przyjaciół : Alka i Rudego.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:21:55+01:00
Sam Aleksander Kamiński określił swój utwór jako ,,dokument,któremu nadano formę powieści''.
W książce opisane są wydarzenia prawdziwe.
Do powstania ksiązki przyczyniły się wypadki związane z aresztowaniem,a następnie odbiciem Rudego.O całej akcji dowiedział się A.Kamiński,ponadto wiele informacji zaczerpnął z pamiętnika Zośki.
Tytuł wziął się od wiersza J.Słowackiego-Testament mój bądź z ulubionej lektury Rudego-Kamienie na szaniec Karola Koźmińskiego.
A.Kamiński wydał książkę pod fikcyjnym imieniem i nazwiskiem Juliusz Górecki.
Tytuł książki wziął się z tytułu pamiętnika Zośki "kamienie rzucane na szaniec" i tak na poczatku książka się nazywala.