Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:01:25+01:00
-2n+8>0 n należy do N.
Stąd:
8>2n
4>n i n e N
n=1,2,3

a1=6
a2=4
a3=2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T22:02:19+01:00
An = -2n+8
n=1 mamy a1=-2*1+8=-2+8=6
n=2 mamy a2=-2*2+8=-4+8=4
n=3 mamy a3=-2*3+8=-6+8=2
n=4 mamy a4=-2*4+8=-8+8=0
n=5 mamy a5=-2*5+8=-10+8=-2
n=6 mamy a6=-2*6+8=-12+8=-4
i jak widzimy dalej są wyrazy ujemne

Jedynymi wyrazami dodatnimi tego ciągu są
wyraz pierwszy równy 6
wyraz drugi równy 4
wyraz trzeci równy 2
2009-11-24T00:44:11+01:00
Dany jest ciąg o wyrazie ogónym a= -2n+8 . Wyznacz wszystkie dodotnie wyrazy tego ciągu.

a= -2n+8
-2n+8>0 i n∈N+
-2n>-8
n<4
są to wyrazy 1,2 i 3
a1=-2+8=6
a2=-4+8=4
a3=-6+8=2