Motocyklista, ruszając z miejsca postoju ruchem jednostajnie przyspieszonym, przejechał w czasie 10 sekund drogę 50 metrów. Oblicz:
a] średnie przyspieszenie motocykla
b] prędkość, jaką uzyskał motocykl po upływie 10 sekund od rozpoczęcia ruchu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:11:09+01:00
A=v / t v=s / t
v=5m/s - prędkośc po 10s
a=5m/s / 10s a=0,5m/s2 - przyśpieszenie średnie
2009-11-23T22:13:47+01:00
Vo=0
t=10s
s=50m

a) s=at^2/2
50=a*10^2/2
50=50a
a=1m/s^2

b) a= V/t
1=v/1
v=1m/s
2009-11-23T22:24:37+01:00
A) s=at²½ |×2
2s=at² |÷t²
a= 2s/t²
a=2×50/10²
a= 100/100
a= 1m/s²

b) a=v/t |×t
v=a×t
v= 1×10=10m/s