Rowerzysta przejechał rogę 30 km w czasie 1,5 godziny. W jakim czasie przejedzie tę drogę, gy jego prędkość wzrośnie o 5km/h ?
Rowerzysta przejechał drogę 30 km w czasie 1,5 godziny. W jakim czasie przejedzie tę drogę, gdy jego prędkość wzrośnie o 5km/h ?
Zadanie z "x" to jest .

2

Odpowiedzi

2009-05-19T17:30:35+02:00
30 km - 1,5 h
35 km - x h

x= (35*1,5)/30 = 1h 45 min
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-19T17:34:48+02:00
I.
x-prędkość
x=30km/1,5h
x=30km*2/3h
x=20km/h

II.
20km/h+5km/h = 25km/h

x-czas
x=30km : 25km/h
x=1 i 1/5h = 72 minuty