Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T22:48:03+01:00
1.Zarówno gwiazda jak i planeta są ciałami niebieskimi.
W gwieździe zachodzą reakcje syntezy jądrowej
(to zjawisko polega na tym, że dwa lżejsze jądra łączą się w jedno cięższe).
Wyzwolona w nich (procesach) energia jest emitowana w postaci
promieniowania elektromagnetycznego. Planeta okrąża gwiazdę lub pozostałości gwiezdne.
Nie przeprowadza reakcji termojądrowej w swoim wnętrzu i świeci światłem odbitym
(pochodzącym np. od gwiazdy).
2.Planeta ma jądro a gwiazda nie
3.Gwiazda świeci własnym światłem a planeta odbitym
15 4 15
2009-11-23T23:02:40+01:00
Najważniejszą różnicą jest to ze gwiazdy(słońce) świeci własnym światłem a planety światłem odbitym.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T23:54:43+01:00
Gwiazda jest to ciało niebieskie świecące własnym światłem a planeta świecące światłem słonecznym, odbitym od jego powierzchni
21 4 21