Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T22:51:16+01:00
NARZĄDY WYMIANY GAZOWEJ

Jednostki systematyczne Narządy wymiany gazowej
Pierścienice skrzela (wyrostki parapodiów) u niektórych wieloszczetów
Mięczaki ślimaki płucodyszne płuca (ukrwione ściany jamy płaszczowej)
pozostałe mięczaki skrzela (ukrwione wyrostki w jamie płaszczowej)
Stawonogi skorupiaki skrzela (wyrostki na odnóżach)
wije tchawki
owady tchawki, skrzelotchawki (tylko u niektórych wodnych larw)
pajęczaki płuca (komory w odwłoku), tchawki
Szkarłupnie skrzela skórne u niektórych szkarłupni
Strunowce osłonice,
bezczaszkowce ukrwione przegrody między szczelinami gardzieli
Kręgowce krągłouste skrzela w workach skrzelowych
ryby skrzela osadzone na łukach skrzelowych, płuca u ryb trzonopłetwych i dwudysznych
płazy płuca, skóra, ścianki jamy gębowo-gardłowej, skrzela u larw
gady płuca
ptaki płuca
ssaki płuca
2 3 2
2009-11-23T22:53:43+01:00
Jama nosowa,gardło,krtań,tchawica,oskrzela,płuca oraz pośrednio układ krwionośny(transport tlenu do komórek)
3 3 3