Odpowiedzi

2009-11-23T23:09:59+01:00
Korzystamyz twierdzenia pitagorasa

122²=(11x)²+(66x)²
14884=121x²+4356x²
14884=4477x²
x²=3,32
x=1,82

11x=20,02
66x=120,12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T23:14:00+01:00
Najdłuższy bok trójkąta prostokątnego ma długość 122, a długości dwóch pozostałych boków są w stosunku 11:66. Oblicz ich długości.
11x,66x i 122
(11x)²+(66x)²=122²
121x²+4356x²=14884
4477x²=14884
x²=14884/4477
x=√14884/4477

11√14884/4477, 66√14884/4477
1 5 1