To zadanie z angielskiego przetlumaczyc fakty o uniwersytecie w stockholmie

Frescati has been used for scientific and educational purposes for almost 200 years. Before that time the area surrounding Frescati was, for many years, used as a royal game park. During the time of Karl XI’s the crown took over the land from a Klara Monastery and converted it to a game park. The land was enclosed by fencing to keep the park’s several hundred deer away from the water and to prevent wolves from coming in during the winter. The fence was twenty kilometres long and was built by workers from Åland as an alternative form of tax payment. By the beginning of the 1800s the fashion for hunting deer waned and most of the deer were moved to what is now Hjorthagen, a suburb or Stockholm.

Frascati becomes Frescati
The name Frescati originates from Villa Frescati, which was located on Brunnsviken’s east beach and was built in 1791 by Gustav III’s favourite, Gustav Mauritz Armfeldt. The villa was named after the Italian city of Frascati, visited by King Gustav III during his Italian journey. After the King’s visit to Frascati it became popular to give Italian names to properties around the Haga area of Stockholm. The villa, situated near to the Royal Swedish Academy of Sciences, still stands today.

Botanical experiments
In 1816 the Royal Academy of Agriculture moved out to Frescati. The Academy carried out botanical experiments in the area between Stora Skuggan and Frescati, north of Laduviken. New species of plants and agricultural techniques were tested. The area was christened “The Experimental Area”. Mulberry, fruit and other trees, including thousands of oak trees were planted there. Tool sheds, a cowshed and a barn were erected and several years later, around 1837-38, the main building in this area was constructed. Known as Bloms Hus, the building now houses parts of the University administration, as well as the Vice-Chancellor’s office. During the 1860s plans were launched to create a model farm in the area. A large cowshed with a barn was built, as well as dwellings for agricultural workers from Skogstorpet and other areas. In 1883, Gula Villan [literally, the “Yellow House”] was built as a dwelling for the farm manager and three years later, in 1886, Greens Villa was built for the director of the area.

The dream of a Science Park
After 1907 little change was made to the Experimental Area’s physical environment, although others began to move into the area at this time. In 1885 the Bergius Botanic Garden moved out to Frescati and between 1907 and 1916 an early prototype of a science park began to take shape. This included the Swedish Museum of Natural History, the Royal Swedish Academy of Sciences, the Nobel Institute for Physical Chemistry, the University College for Foresty, the Veterinary College, and a little further south, the Royal Institute of Technology. This was perhaps an expression of what architect Axel Anderberg intended when, back in 1928, he designed the Natural History Museum. Anderberg also presented at that time a plan for the development of a science park with a variety of different buildings in the same style, to be situated to the south and west of the Royal Natural History Museum. From 1930-40 the expansion continued and the Nobel Institute for Physics, Cyklotron Laboratory and the National Veterinary College moved to the area around this time.

Stockholm University moves to Frescati
When the Swedish parliament decided in 1959 that the newly founded Stockholm University, previously Stockholm University College, should be moved from central Stockholm to Frescati, it was surely a decision that would have appealed to Axel Anderberg.

Axel Anderberg would certainly have approved of the decision, taken by the Swedish Parliament in 1959, to relocate the newly founded Stockholm University, formerly Stockholm University College, from central Stockholm to Frescati.

The decision to move to Frescati was taken without much discussion, despite the protestations of a certain Mr Larsson, who in a debate in the Lower Chamber pointed out that the area was “extremely sensitive”. The Chemical Practice Laboratory was established in the 1960s, north of the National Museum as the first of the university’s building in Frescati. After that the Department of Botany and the Wallenberg Laboratory were built in the Lilla Frescati area. The move to Frescati continued in earnest at the beginning of the 1970s with the completion of the six high-rise blocks, named “Södra huset” [the “Southern House”].

Several years later the Arrhenius laboratories were also added. Allhuset, the University Library, the sports hall known as Frescatihallen, Juristernas hus, Aula Magna and the Geo-Science Building (Geovetenskapens hus) have in recent years contributed to making the campus a vibrant and inspiring university environment.

The University becomes part of the National Urban Park
Stockholm University is one of the few universities in the world that is situated within a national urban park. The decision to declare the area a national urban park was taken by the Swedish parliament in December 1994. The University lies in the centre of the park, which extends over the areas of Ulriksdal, Haga, Brunnsviken and Djurgården. In concrete terms this means that any additional buildings must be constructed in careful accordance with agreed standards, as well as being in-keeping with the character of the area.

• Faculty and employees: 6,300 plus approx 1,800 part time teachers
• Professors (men/women): 10% (26 % women and 74 % men)
• Lecturers: 13% (48% women and 52% men)
• Junior lecturers: 9% (63% women and 37% men)
• Postdoctoral fellows: 3% (50% women and 50% men)
• Part-time teachers: 1%
• Doctoral studentships: 18% (57% women and 43% men)
• Other employees who teach and carry out research: 16%
• Administrative staff: 21%
• Technical staff: 8%
• Library staff: 3%

• Turnover: a total of SEK 3,6 billion
- Undergraduate education: 42%
- Research and doctoral programme: 58%
• Revenues divided among
- Government grants (public funding): 69%
- External funding: 21%
- Fees and other renumerations: 10%
• Costs divided among:
- Employees: 65%
- Premises: 16%
- Operating costs: 15%
- Other costs: 4%

2

Odpowiedzi

2009-11-24T10:30:41+01:00
Frescati została wykorzystana do celów naukowych i edukacyjnych dla prawie 200 lata. Do tego czasu okolicy Frescati był przez wiele lat, stosowane jako królewskiego parku gry. W czasach Karola XI koronę przejęła ziemię od Klara klasztor i przemianował go na park gry. Grunty zostały zamknięte przez ogrodzenie do utrzymania parku kilkaset jeleni od wody, aby zapobiec wilki z najbliższych w okresie zimowym. Ogrodzenie dwadzieścia kilometrów długości i został zbudowany przez pracowników z Wysp Alandzkich jako alternatywna forma płatności podatku. Na początku 1800 moda na polowanie na jelenie zanikła, a większość z sarny zostały przeniesione do tego, co jest teraz Hjorthagen na przedmieściach lub w Sztokholmie.

Frascati staje Frescati
Nazwa pochodzi od Frescati Villa Frescati, który znajdował się na wschodniej plaży Brunnsviken i został zbudowany w 1791 roku przez ulubioną Gustav III's, Gustav Mauritz Armfelt. Willa została nazwana włoskim mieście Frascati, odwiedził król Gustav III podczas jego włoski podróży. Po wizycie króla do Frascati stało się popularne dać włoski nazwy właściwości wokół Haga Sztokholmu. Willa, położona w pobliżu Królewska Szwedzka Akademia Nauk, stoi do dziś.

Eksperymenty botaniczne
W 1816 Royal Academy of Agriculture, przeprowadziła się do Frescati. Akademia przeprowadzone eksperymenty botaniczne w obszarze między Stora Skuggan i Frescati, na północ od Laduviken. Nowe gatunki roślin i technik rolniczych były testowane. Obszar ten został ochrzczony "Experimental Area". Mulberry, owoców i innych drzew, w tym tysiące dęby zostały posadzone tam. Rzuca Tool, obory i stodoły wybudowano i kilka lat później, około roku 1837/38, w budynku głównym w tym obszarze była konstruowana. Znany jako Bloms Hus, budynku mieści się obecnie części administracji Uniwersytetu, jak również wiceprezes urzędu kanclerza. W ciągu 1860 r. rozpoczęto plany stworzenia modelu gospodarstwa rolnego w tej dziedzinie. Duże obory z stodole został zbudowany, jak również mieszkania dla pracowników rolnych z Skogstorpet i innych dziedzinach. W 1883 Gula Villan [dosłownie, "Yellow House"] został zbudowany jako mieszkanie dla kierownika gospodarstwa, a trzy lata później, w 1886 roku, Zieloni Willa została wybudowana dla reżysera obszarze.

Marzenie Science Park
Po 1907 niewiele zmienił się do środowiska fizycznego Experimental okolicy, chociaż inni zaczęli przenosić do obszaru w tym czasie. W 1885 Bergius Ogród botaniczny, przeprowadziła się do Frescati i między 1907 a 1916 już prototyp parku nauka zaczęła nabierać kształtu. Obejmowały Szwedzki Muzeum Historii Naturalnej, Królewska Szwedzka Akademia Nauk, Instytut Nobla w chemii fizycznej, University College w Foresty, Veterinary College, a nieco dalej na południe, Royal Institute of Technology. To było chyba wyrazem tego, co architekt Axel Anderberg przeznaczone gdy jeszcze w 1928 r. zaprojektował Muzeum Historii Naturalnej. Anderberg przedstawiła również w tym czasie planu rozwoju parku nauki z różnych budynków w tym samym stylu, który ma zostać położony na południe i zachód od Royal Natural History Museum. Od 1930/40 dalszego rozwoju i Nobel Instytut Fizyki, Cyklotron laboratoryjne i National Veterinary College przeniósł się do strefy w tym czasie.

Stockholm University przenosi się do Frescati
Kiedy szwedzki parlament zdecydował w 1959 roku, że nowo utworzony Uniwersytet w Sztokholmie, wcześniej Stockholm University College, powinna zostać przeniesiona z centrum Sztokholmu do Frescati, to z pewnością było decyzji, że spodobały się Axel Anderberg.

Axel Anderberg z pewnością zaaprobowali decyzję podjętą przez szwedzki parlament w 1959 r., do przeniesienia nowo powstałym uniwersytecie w Sztokholmie, dawniej Stockholm University College, z centrum Sztokholmu do Frescati.

Decyzji o przeprowadzce do Frescati została podjęta bez większych dyskusji, mimo protestów niektórych M. Larsson, który w debacie w niższej izby zwrócił uwagę, że obszar ten został "niezwykle wrażliwy". Chemia Praktyki Laboratoryjnej powstała w 1960, na północ od Muzeum Narodowego w pierwszej uczelni budynku Frescati. Po tym Katedra Botaniki i Wallenberg Laboratorium wybudowano w dziedzinie Frescati Lilla. Przejść do Frescati nadal na dobre na początku 1970 o ukończeniu sześciu dużych bloków awans o nazwie "huset Södra" [ "Southern House"].

Kilka lat później laboratoriów Arrheniusa zostały również dodane. Allhuset, Biblioteka Uniwersytecka, hala sportowa, znany jako Frescatihallen, hus Juristernas, Aula Magna i Geo-Nauka budowlane (hus Geovetenskapens) w ostatnich latach przyczyniło się do uczynienia kampusie żywe i inspirujące środowisko uniwersyteckie.

Uniwersytet staje się częścią Narodowego parku miejskiego
Uniwersytet w Sztokholmie jest jedną z nielicznych uczelni w świecie, który znajduje się na terenie parku narodowego miejska. Decyzja o uznaniu strefy krajowego parku miejskiego została podjęta przez szwedzki parlament w grudniu 1994 roku. Uniwersytet znajduje się w centrum parku, który rozciąga się na obszary Ulriksdal, Haga, Brunnsviken i Djurgården. Konkretnie oznacza to, że wszelkie dodatkowe budynki muszą być budowane w starannej zgodnie z ustalonymi standardami, jak również jest utrzymywanie z charakterem obszaru.

• Wydział i pracowników: 6300 plus ok. 1800 niepełnym wymiarze czasu pracy nauczycieli
• Profesorowie (mężczyźni / kobiety): 10% (26% kobiet i 74% mężczyzn)
• Wykładowca: 13% (48% kobiet i 52% mężczyzn)
• Junior wykładowców: 9% (63% kobiet i 37% mężczyzn)
• Stanowiska chłopcy: 3% (50% kobiet i 50% mężczyzn)
• w niepełnym wymiarze czasu nauczycieli: 1%
• stypendiów doktoranckich: 18% (57% kobiet i 43% mężczyzn)
• Inni pracownicy, którzy uczą i prowadzą badania: 16%
• Pracownicy administracyjni: 21%
• Pracownicy techniczni: 8%
• Biblioteka pracowników: 3%

• Obrót: ogółem 3,6 mld SEK
- Wykształcenie licencjackie: 42%
- Badania i doktoranckich programu: 58%
• Przychody podzielone między
- Dotacje rządowe (środki publiczne): 69%
- Finansowanie zewnętrzne: 21%
- Opłaty i inne renumerations: 10%
• Koszty podzielone między:
- Pracownicy: 65%
- Pomieszczenia: 16%
- Koszty operacyjne: 15%
- Inne koszty: 4%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T12:37:42+01:00

Frescati był użyty do naukowych i edukacyjnych celów przez prawie 200 lat. Przed tym razem obszar otaczający Frescati, przez wiele lat, został użyty jako królewski chętny park. Podczas czasu Karl korona XI przejęła ziemię od Klasztoru Klary i przerobiła to do chętnego parku. Ziemia została załączona przez uprawianie szermierki, by trzymać kilka stu jeleni parku z daleka od wody i zapobiec wilki od wchodzenia podczas zimy. Ogrodzenie było dwudziestu kilometrami długimi i zostało urosłe przez pracowników od Aland jako alternatywna forma płatności podatku. Do początku 1800s moda, ponieważ polowanie na jelenie zanikło i większość jeleni została ruszona do czego jest teraz Hjorthagen, przedmieściem albo Sztokholmem.

Frascati staje się Frescati
Imię Frescati zapoczątkowuje od Frescati Willi, który został mieszkany na wschodniej plaży Brunnsviken i jest urosłe w 1791 przez Gustav ulubieńca III, Armfeldt Mauritz Gustav. Willa została dana imię po włoskim mieście Frascati, odwiedzonego do Króla Gustav III podczas jego włoskiej podróży. Po wizycie Króla do Frascati to stało się popularne, by dać włoskie imiona własnościom dookoła obszaru Haga Sztokholmu. Willa, umieszczona blisko Królewskiej szwedzkiej Akademii Nauk, nadal stoi dzisiaj.

Botaniczne eksperymenty
W 1816 Królewskiej Akademii Rolnictwa wyprowadziło się do Frescati. Akademia przeprowadziła botaniczne eksperymenty na terenie między Skuggan Stora i Frescati, na północ Laduviken. Nowy gatunek roślin i rolnicze techniki zostały przetestowane. Obszar został ochrzczony " Doświadczalnym Obszarem”. Morwa, owoce i inne drzewa, zawierając tysiące dębu drzewa zostały posadzone tam. Szopy narzędzia, obora i stodoła zostały wzniesione i kilka lat później, około 1837-38, główny budynek w tym obszarze został zbudowany. Znane jako Bloms Hus, budynek teraz części domów Uniwersyteckiej administracji, jak również biura wada Wady - Kanclerza. Podczas 1860s planów został wypuszczony, by utworzyć modelowe gospodarstwo rolne na terenie. Duża obora z stodołą została zbudowana, jak również mieszkania dla rolniczych pracowników od Skogstorpet i innych obszarów. W 1883, Villan Gula [dosłownie, "Żółty Dom”] został zbudowany jako mieszkanie dla kierownika gospodarstwa rolnego i trzech lat później, w 1886, Willą Zieleni został zbudowany dla dyrektora obszaru.

Marzyć o Parku Nauki
Gdy 1907 małej zmiany zostało zrobiona do fizycznego środowiska Doświadczalnego Obszaru, chociaż inni zaczęli poruszyć się do obszaru w tym czasie. W 1885 Bergius Botanicznym Ogrodzie wyprowadził się do Frescati i między 1907 i 1916 wczesnego prototypu parku nauki zaczęło wziąć kształt. To zawarło szwedzkie Muzeum przyrody, Królewskiej szwedzkiej Akademii Nauk, nobla Instytutu dla Fizycznej Chemii, Uniwersyteckiego College'u dla Foresty, Weterynaryjnego College'u i trochę dalej na południe, Królewski Instytut Technologii. To było być może wyrażenie jakiego architekta Axel Anderberg zamierzony kiedy, z powrotem w 1928, on zaprojektował Muzeum przyrody. Anderberg też przedstawił w tamtym czasie plan dla rozwoju parku nauki z rozmaitością różnych budynków w tym samym stylu, zostać znaleźć się na południe i zachód Królewskiego Muzeum przyrody. Od 1930-40, którego ekspansja kontynuowała i nobel Instytut dla Fizyki, Laboratorium Cyklotron i Narodowy Weterynaryjny College poruszyły się do obszaru o tej porze.

Sztokholm Uniwersytet ruchy do Frescati
Kiedy szwedzki parlament zdecydował w 1959, że niedawno założony Sztokholm Uniwersytet, poprzednio Sztokholm Uniwersytet College, powinien zostać ruszony z centralnego Sztokholmu do Frescati, to była pewnie decyzja, która przemówiłaby do Axel Anderberg.

Anderberg Axel na pewno zaaprobowałby decyzję, wziętą przez szwedzki Parlament w 1959, przemieścić niedawno założony Sztokholm Uniwersytet, dawniej Sztokholm Uniwersytet College, z centralnego Sztokholmu do Frescati.

Decyzja, by poruszyć się do Frescati została wzięta bez dużo dyskusji, wbrew protestom pewnego Larsson Pan, kim w debacie w Niższej Izbie wskazanej, że obszar był "niezmiernie wrażliwy”. Chemiczne Laboratorium Praktyki zostało założone w 1960s, na północ Narodowego Muzeum jako budynku pierwszego z uniwersytetu w Frescati. Następnie Dział Botaniki i Laboratorium Wallenberg został zbudowany w obszarze Frescati Lilla. Ruch do Frescati kontynuował poważnie na początku 1970s z zakończeniem sześciu wysokościowych bloków, nazwanych " huset Södra” [ "Południowy Dom”].

Kilka lat późno laboratoria Arrhenius też zostały dodane. Allhuset, Uniwersytecka Biblioteka, sportowa sala znana jako Frescatihallen, hus Juristernas, Magna Auli i Geo - Nauka Budynek ( hus Geovetenskapens) w ostatnich latach przyczynił się do robiąc miasteczko uniwersyteckie żywe i wdychające środowisko uniwersytetu.

Uniwersytet staje się częścią Narodowego Urban Park
Sztokholm Uniwersytet jest jednym z mało uniwersytetów w świecie, który jest znaleźć się w narodowym miejskim parku. Decyzja, by zadeklarować obszar narodowy miejski park został wzięty przez szwedzki parlament w grudniu 1994., którego Uniwersytet leży w centrum parku, który rozciąga przez obszary Ulriksdal, Haga, Brunnsviken i Djurgarden. W konkretnych okresach ten sposób, że jakieś dodatkowe budynki muszą zostać zbudowane w ostrożnej zgodzie z uzgodnionymi normami, jak również będąc w domu - opieka z charakterem obszaru.

• Wydział i pracownicy: 6,300 plus około 1,800 nauczycieli razu części
• Profesorowie (ludzie / kobiety): 10% (26 % kobiet i 74 % ludzi)
• Wykładowcy: 13% (48% kobiet i 52% ludzi)
• Młodsi wykładowcy: 9% (63% kobiet i 37% ludzi)
• Podoktorancki faceci: 3% (50% kobiet i 50% ludzi)
• Część - mierzą czas nauczyciele: 1%
• Doktorski studentships: 18% (57% kobiet i 43% ludzi)
• Inni pracownicy, którzy uczą i przeprowadzają badanie: 16%
• Administracyjny sztab: 21%
• Techniczny sztab: 8%
• Sztab Biblioteki: 3%

• Obrót: suma SEK 3,6 miliarda
- Edukacja Studenta: 42%
- Badania i doktorskiego programu: 58%
• Dochody rozwidliły się między
- Subwencje rządowe (publiczne finansujące): 69%
- Zewnętrzne finansowanie: 21%
- Opłaty i inny renumerations: 10%
• Koszty rozwidliły się między:
- Pracownicy: 65%
- Założenia: 16%
- Obsługując koszty: 15%
- Inne koszty: 4%