Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T01:36:01+01:00
Znajdź takie dwie liczby , których suma jest trzy razy większa od ich różnicy,a pierwsza liczba jest o 4,2 większa od drugiej.

x - pierwsza liczba
y - druga liczba

1* x + y = 3(x - y)
2* x = y + 4,2

skróćmy równanie 1*
x + y = 3x - 3y
4y = 2x
x = 2y

podstawmy x z równania 2* za x z równania 1*
y + 4,2 = 2y
y = 4,2
znamy wartość y

obliczmy teraz x
x = 2y
x = 2 * 4,2
x = 8,2

(8,2 , 4,2)
2009-11-24T07:08:03+01:00
A+b=3(a-b)
a=4,2+b
sumujemy:
(4,2+b)+b=3((4,2+b)-b)
4,2+2b=12,6
2b=8,4 /:2
b=3,2
podstawiamy do a wyliczona wartość:
a=4,2+3,2=7,4

odp. a=7,4
b=3,2