Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T08:06:59+01:00
k. śr.
dł. łuku = Pk(pole koła) x ---------
360°
30
8π = Pk x------
360

1
8π = Pk x -----
12

1
Pk = 8π :-----
12

Pk = 8π x 12

Pk = 76π cm²
15 2 15
2009-11-24T09:47:16+01:00
Długość łuku wycinka kołowego o kącie środkowym 30 stopni. jest równy 8pi.cm.Oblicz pole koła, z którego wycięto ten wycinek kołowy.


wzor na dlugosc wycinka kolowego jest rowny L=α/360 2πr

w naszym przypadku mamy

L=30/360 2πr=8π

stad 1/12 r=4
stad r=12*4=48

Pole mola P=πr²
P=π48²=2304π=7234,56
10 3 10
2009-11-24T11:29:22+01:00
Długość łuku wycinka kołowego o kącie środkowym 30 stopni. jest równy 8pi.cm.Oblicz pole koła, z którego wycięto ten wycinek kołowy.

l=8Πcm
α=30⁰

30⁰ to z 360⁰ jest 1/12
czyli koło podzielono na 12 części

8Π*12=96Π =2Πr
96=2r
r=48 cm

P=Πr²
P=Π(48²)
P=2304Π cm²
17 4 17