Odpowiedzi

2009-11-24T09:23:34+01:00
CIEPŁO WŁASCIWE JEST TO ENERGIA KTÓR NLEZY DOSTARCZYC ABY OGRZAC CIAŁO 1KG O 1⁰C
CIEPŁO WŁASCIWE DLA WODY-4200
CIEPŁO DLA LODU-2100
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T09:32:09+01:00
To, że ciepło właściwe wynosi jakąś temperature, to znaczy tyle, że aby 1 kilogram tego ciała podgrzać o 1K (ew. 1°C) trzeba mu dostarczyć właśnie tyle tego ciepła.Ilość ciepła pobranego przez jednostkę masy danego układu powodująca wzrost temperatury układu o jeden stopień Kelvina (1K).
2009-11-24T10:38:30+01:00
To oznacza, ze aby dostarczyc cialu dana ilosc energii trzebas podgrzac jeden kilogram o jeden stopien kelwina.