Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T09:50:28+01:00
Dane:
mr=400g
cp=20%

Do obliczenia masy wody musimy znać masę substancji (ms), o której wiemy że stanowi 20% masy roztworu:
ms=20%*400g
ms=20/100*400g
ms=80g

Następnie odejmujemy masę substancji od masy roztworu:
mr=ms+mH2O
mH2O=mr-ms
mH2O=400g-80g
mH2O=320g

Ten roztwór soli zawiera 320g wody.

3 3 3
2009-11-24T09:52:18+01:00
C% = ms/mr * 100%
20 = ms/400 * 100
20 = ms/ 4
20 * 4 =ms
ms = 80g

mw = mr - ms
mw = 400g - 80g = 320g wody zawiera
1 5 1