Podróżnicy stwierdzili że będą spożywać każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarcza im na 10 dni. Oblicz na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o ⅙. zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-24T10:15:47+01:00
2009-11-24T10:17:26+01:00
1/6 zaozsczedza kazdego dnia czyli 10 * 1/6 = 10/6 czyli 1 i 4/6

wystarcza im na 2 dni wiecej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T10:18:15+01:00
Podróżnicy stwierdzili że będą spożywać każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarcza im na 10 dni. Oblicz na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o ⅙. zapisz obliczenia

pełne racje - 10 dni
5/6 racji --x dni

5/6x=10
x=10:5/6
x=10*6/5
x=12 dni
1 5 1