Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T10:14:21+01:00
Wykykres funcji liniowej okreslonej wzorem f(x)=3x+2 jest prosta prostopadla do prostej o rownaniu:
a) y=-1/3x-1
b) y= 1/3x+1
c) y=3x+1
d) y=3x-1
prosze o rozwiazanie krok po kroku

trzeba wiedzieć, że wsp[ółczynniki kierunkowe( te przy x) w prostych prostopadłych dają -1 w mnożeniu.
czyli 3* a=-1
a=-1/3 i to jest a) y=-1/3x-1
2009-11-24T10:16:10+01:00
Wykres funkcji liniowej f(x) jest prostopadły do wykresu funkcji liniowej g(x) jeśli:
a(x)*a(g)=-1
Więc:
3*a(x)=-1 /:3
a(x)=-1/3
odp: a