Odpowiedzi

2009-11-24T10:50:54+01:00
Wiek 6:
-Heraklit z Efezu
-Tales z Miletu
-Pitagoras
-Sokrates

wiek 4:
-Platon
-Arystoteles
-Praksyteles
-Liwiusz Andronikus
-Zenon z Kation ok. 336-ok. 264 r
-Wergiliusz, 70-19 r.
-Horacy, 65-8 r.
-Cyceron, 106-43 r.
-Juliusz Cezar, 100-44 r.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T10:51:01+01:00
Za pierwszego ważniejszego filozofa epoki średniowiecza uważa się Augustyna z Hippony (ur. 354, zm. 430), który zaadoptował na grunt chrześcijański filozofię Platona i wyznaczył drogę filozofii w średniowieczu jako rozumowych prób wyjaśnienia wiary.
Dzięki kontaktom z arabami Europejczycy poznali dzieła starożytnych, w tym Arystotelesa. Najwybitniejsi przedstawiciele filozofii to Awicenna (ur. 980, zm. 1037) i Awerroes (ur. 1126, zm. 1198).
Najwybitniejszymi przedstawicielami wczesnej scholastyki byli: panteista Eriugena, Anzelm z Canterbury, autor dowodu ontologicznego, słynny Abelard czy mistyk św. Bernard. Złoty wiek filozofii średniowiecznej to czasy Tomasza z Akwinu, wielkiego następcy Arystotelesa, Dunsa Szkota, mistrza scholastycznych subtelności i autora koncepcji haecceitas, nominalisty Williama Ockhama, autora zasady ontologicznej nazwanej później brzytwą Ockhama oraz wizjonera i empiryka Rogera Bacona.
2009-11-24T13:51:35+01:00
- A: od "Abelard Pierre" do "Ayer Alfred Jules"
- B: od "Baader Franz" do "Byt konieczny"
"Cabanis Pierre" "Czuma Ignacy" "D'Arcy Martin" "Dżinizm" "Ebbinghaus Hermann" "Ezoteryzm"Fa" Futurologia"
Gabryl Franciszek" "Gymnosofiści"
"Haban Metodej" "Hyujong"
Iblis" "Izydor z Sewilli"
"Ja"Juvalta Ermino""Kabała" "Kozłowski Władysław Mieczysław"
"La Bruyere Jean, de" "Lyotard Jean-Francois"
"Łappo-Danilewskij Aleksandr Siergiejewicz" "Łyszczeński Kazimierz" "Mach Ernst" "Myślicki Ignacy"
"Naber Samuel Adrianus" "Nys Desire"
Naber Samuel Adrianus" "Nys Desire"
"Oakeshott Michel Joseph" "Owidiusz"
"Naber Samuel Adrianus" "Nys Desire"
"Oakeshott Michel Joseph" "Owidiusz"
"Pace Giulio z Beriga" "Putnam Hilary"
"Qi "Quispel"