Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T12:18:44+01:00
Zasada jednomyślności w sejmie Rzeczypospolitej, polegała na tym, że na sejmie każdy ze szlachciców (bo tylko oni i dobrego pochodzenia mogli wtedy zasidać w sejmie) mógł wstać i powiedzieć "liberum veto", a wtedy zrywał wszystkie uchwały, których mogło być kilkadziesiąt. Był on zwykle przekupiony przez jakiegoś magnata lub ambasadora obcego państwa. Uchwały przyjmowano tylko wtedy, gdy wszyscy zgodnie uznali, że jest ona dobra. Państo o tak niesprawnym ustoju stawało się coraz słabsze, a kraje sąsiadujące z nim napadały na nie.
10 3 10
2009-11-24T12:39:46+01:00
Zgodnie z regułą jednomyślności głosowania, zostaje wybrana ta opcja za którą opowiadają się wszyscy członkowie danego społeczeństwa. Dana społeczność wybiera opcje A a nie B, wtedy i tylko wtedy, gdy wszyscy członkowie tej społeczności opowiadają się za opcją A. Reguła jednomyślności głosowania może być respektowana jedynie w sytuacji, gdy zagwarantowana jest wolność każdej jednostki. Warto podkreślić, że do wyboru dochodzi jedynie wtedy, gdy żaden z głosujących nie blokuje wybieranej opcji.
5 3 5
2009-11-24T14:04:57+01:00
Chodziło o to , że (na podstawie konstytucji 3 maja) wszyscy formalnie musieli się na coś zgodzić .
6 2 6