Odpowiedzi

2009-11-24T12:10:09+01:00
Α-pierwszy kąt
β-drugi kąt
α=2β

α+α+β+β=360
2β+2β+β+β=360
6β=360
β=60
α=2*60=120
1 2 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T12:10:27+01:00
X+2x=180
3x=180
x=60
2x=120
60,60,120,120
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T12:13:18+01:00
Kąty przy dłuższej podstawie po: α
kąty przy krótszej podstawie po:2α
suma kątów w czworokącie =360 stopni
α+α+2α+2α=360
6α=360/:6
α=60
2α=120
przy dłuższej podstawie mają po 60stopni a przy krótszej podstawie mają po 120 stopni
1 3 1