Prosze o pomoc w zadaniach z matmy ;] thx;**
1) Uczniowie postanowili pomalowac w klasie blaty ławe.Każda ławka ma blat w kształcie prostokąta o wymiarach 0,6m na 1m.Jedna puszka farby przy malowaniu pierwszej warstwy wystarczyła na 12m kwadratowych powierzchni, a na drugą warstwę zuzycie jest o połowe mniejsze.Na pomalowanie ilu ławek wystarczy jedna puszka farby,zakładajac ze każda ławka jest malowana dwukrotnie?
2)Ile cegieł o wymiarach 25x12x6 cm potrzeba,aby wybudowac murowane ogrodzenie o długości 4,5m, wysokości 2m i grubości 0,25m, wiedzac ze 20% objetości muru stanowi zaprawa murarska?
3)Podczas trzydniowej pieszej wycieczki uczniowie przeszli 39km.Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5km mniej niż pierwszego.Ile km przebyli pierwszego dnia?
4)Na rzece zbudowano most, który zachodzi na jej brzegi:150m mostu zachodzi na jeden brzeg, a jedna trzecia długosci mostu na drugi. Oblicz szerokośc rzeki, jezeli stanowiona jedna szóstą długości mostu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T13:23:26+01:00
1)0,6*1=0,6
12:3=4
4*2=8
8:0,6=13i1/3
odp.Jedna Puszka Farby starczy na pomalowanie 13 i 1/3ławek
3)x-pierwszy dzień
2x-drugi dzień
x-5-trzeci dzień
x+2x+x-5=39
4x=34
x=8,5km
Odp.Pierzwszego dnia przebyli 8,5km
4)
x=1/3x+1/6x+150m
1/2x=150m
x=300m
1/6*300m=50m
2009-11-24T13:25:33+01:00
Ad.1
0.6m * 1m = 0.6 m2

8m2/0.6m2 = 13

odp: Czyli jedna puszka wystarczy na pomalowanie dwukrotnie 13 lawek przy czym zuzycie farby na drugie malowanie jest o polowe mniejsze... ;)