Tylko te dwa zadania, a i jeszcze jedno proszę o konkretne działania :) Z góry dziex :)


Zad.1.
W sklepie odzieżowym obniżka na artykuły wynosi 25%, oblicz ile zapłacisz za sweter jeżeli sweter przed obniżką kosztował 90zł.


Zad.2.
O ile procent obniżono cenę telewizora jeżeli cena telewizora przed podwyżką wynosiła 2500zł, a po obniżce 1800zł.

3

Odpowiedzi

2009-11-24T13:59:44+01:00
1.
90-(90*0,25)= 67,50zł

kosztował 67,50zł

2.
2500 - 100%
1800 - x%

x=1800*100/2500
x=18*100/25
x=72%

o 72 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:04:35+01:00
Zad 1

100%-25%=75%=0,75
(skoro obniżka była o 25 % tzn, że stwter kosztuje 75 % ceny pierwotnej)
90 zł * 0,75 = 67,50 zł
odp. zapłaci 67,50 zł

zad 2

cena pierwotna - 2500 zł
cena po obniżce - 1800 zł
1800:2500=0,72
0,72 = 72 % obecna cena telrewizora to 72 % ceny pierwotnej
100%-72%=28% o tyle obniżono cenę pierwotną
odp. obniżono cenę o 28%

spr. 2500 * 28 % = 2500 * 0,28 = 700
2500-700=1800
2009-11-24T14:06:58+01:00
Zad.1
25%=1/4
1/4 z 90 1/4x90=22 1/2

Odp.: Sweter kosztował 22 zł 50gr.