Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni...?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:18:26+01:00
Mieli razem 120 bukłaków
60:9=6 i dwie trzecie
48:8=6 bukłaków dziennie
48:4=12
48=40%
0 33%
1 5 1
2009-11-24T14:20:58+01:00
Jezeli codziennie wypijali 0,9:6= 0,15 czyli 15 setnych całości

48: 8 = 6 tyle powinnie wypijac codziennie

48b. - 40%
x - 100%

x= 48*100/40 = 120 buklakow bylo wszystkich

0,15* 120= 18 (tyle wypijali dziennie)

18- 100%
6-x %

x= 6*100/18= 33,3% ---> o tyle powinnie zmiejszyc