Odpowiedzi

  • gigi
  • Początkujący
2009-11-24T14:13:41+01:00
V-30m/s=108km/h
s-252km
t=s/v
t=252km/108km/h=2h i 20 min
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:17:04+01:00
Dane:
v= 30m/s
s=252km= 252 000m
Szukane:
t=?

Wzór
v=s/t
po przekształceniu:
t=s/v
t = 252 000m/ 30m/s (metry się skrócą)
t = 8400s
1min = 60s
8400/60 = 140 min.
1h = 3600s
8400/3600 = 2h 20min.
t = 8400s = 140min = 2h 20min
Pociąg pokona trasę w ciągu 8400 sekund, czyli 140 minut, tj. w ciągu 2 godzin i 20 minut.
2 5 2
2009-11-24T14:39:59+01:00
Dane: Szukane:
v= 30m/s t=?
s= 252km= 252000m t= s/v

s= 252000 : 30 = 8400s =140 min= 2h 20min

Nie wiem czy dobrze, ale tak mi się wydaje.