Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:23:55+01:00
Roztwór przed dosypaniem dodatkowej porcji soli:

Masa roztworu = 45 kg
Stężenie procentowe (Cp) = 8 %

Masa soli kuchennej (NaCl) = ?

Policzymy masę substancji rozpuszczonej, czyli soli kuchennej:

100 kg roztworu--------------------------------8 kg soli kuchennej
45 kg roztworu----------------------------------x (kg soli kuchennej)

x = 3,6 kg soli kuchennej

----------------------------------------------------------------------------------------------

Rozwór po dosypaniu dodatkowej porcji soli:

Masa roztworu = 45 kg + 1 kg = 46 kg

Masa soli kuchennej = 3,6 kg + 1 kg = 4,6 kg

Cp = ?

Cp = 4,6 kg * 100 % / 46 kg = 10 %

Odp. Po dosypaniu soli roztwór będzie miał stężenie 10 %.

Pozdro))
2009-11-24T14:29:16+01:00
Stężenie roztworu po dosypaniu 1 kg soli----x
8%=0,08
0,08*45+1=x*(45+1)/100
3,6+1=46x/100
4,6=0,46x/:0,46
10=x
x=10%