Uzasadnij pisownie wyrazów(np. wymienne na "o","r" itp.. Są wyjątki):
- wół, mrówka, hipopotam, jaskółka, hiena, nietoperz, suseł, chrząszcz, pszczoła, kukułka, kogut, żółw, żaba, mucha, bawół.

MUSZĄ BYĆ WYSZTKIE NARAZ! PILNE!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-24T14:24:16+01:00
Wół - bo woły, mrówka - niedomienne, hipopotam - nieodmienne, jaskółka - nieodmienne, hiena - nieodeminne, nietoperz - nieodmienne, suseł - nieodmienne, chrząszcz - nieodmienne, pszczoła - nieodmienne, kukułka - nieodmienne, kogut - koguci, żółw - nieodmienne, żaba - nieodmienne, mucha - muszka, bawół - bawoły
1 5 1
2009-11-24T14:25:18+01:00
Wół bo woły 'ó' wymienia się na na ''o''
mrówka-cząstka "ów"
hipopotam-początek wyrazu lub cząstka "hi"
jaskółka-"ó" niewymienne
hiena (to samo co hipopotam)
nietoperz-końcówka "erz"
suseł-u nie wymienne
pszczoła-wyjątek od zasady rz po spółgłosce p
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:10:45+01:00
Wół-wymienia na ''o''woły
mrówka-ów
hipopotam-wyraz rozpoczynający się cząstką ''hipo''
jaskółka-wyjątek
hiena-jest niewymienne i trzeba zapamiętać
nietoperz-zakończenie ''erz''
suseł-jest niewymienne i trzeba zapamiętać
chrząszcz-po spółgłoskach p, b, t, d, k, g, ch, j,
pszczoła-wyjątek
kukułka-niewymienne i trzeba zapamiętać
kogut-rzeczownik z końcówką ''ut''
żółw- żó - występuje na początku wyrazów przed o i ó
żaba-niewymienne i trzeba zapamiętać
mucha-w zakończeniu rzeczowników ''uch''
bawół-wymienia się na ''o'' bawoły
2 5 2