Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:37:33+01:00
Ponieważ w jamie ustnej po zjedzeniu posiłku odczyn pH spada a amelaza ślinowa działa w środowisku zasadowym. poza tym większość bakterii zamy ustnej rozwija się w środowisku kwasowym
2009-11-24T15:41:30+01:00
Ponieważ musi być zasadą tak jak np. mydło bo gdyby było kwasem to rozpuściło by nam zęby. Zasada także ma właściwości niszczące zarazki i bakterie.