Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T14:38:43+01:00
0.25= 1+x/8 pomnozyc przez 8 obydwie strony
8/4=1+x
2=1+x
1=x

nalezy dorzucic jedna zielona kule
2009-11-24T14:41:09+01:00
Domyślam się żechodzi ci o prawdopodobieństwo wylosowania zielonej kulki.
Teraz wynosi 1/8 *100% = 12,5%

Skoro ma być 25 % to znaczy ze kulek musi być o jedną więcej bo wtedy prawdopodobieństwo wyniesie 2:8 czyli 1:4 = 1/4 = 25%