Odpowiedzi

2009-11-24T14:51:43+01:00
A) 1500 * 15% = 225 zł
1500 + 225 = 1725 zł

b) x + 17%x = 306 zł
0,17x= 306
x= 306 : 0,17
x=1800
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T14:51:38+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:06:00+01:00
A)
1500zł ---- 100%
xzł ---- 15%

x= 1500 * 15 / 100
x= 225zł
1500zł + 225zł = 1725zł

Odp.: Pani Janina po podwyżce zarabia 1725zł


b)
0,17x=306zł | : 0,17
x=1800

Odp.: Pani Łucja przed podwyżką zarabiała 1800zł
2 5 2