Pomóżcie . ! pliskaa . ; **

Oblicz, jaką długość na mapie ma odcinek, którego długość w terenie wynosi 5km.

Skala liczbowa mapy :
1. - 1 : 100 000 -
2. - 1 : 500 000 -
3. - 1 : 2 000 000 -

and . : Na mapie w skali 1 : 25 000 zmierzono odległość między dowma punkatami A i B, która wyonsiła 2,9 cm. Oblicz między tymi punkatami terenie. Wykonaj obliczenia dwoma sposobami. Przedstaw obliczenie .. :


BARDZO PROSZĘ O POMOC . !

2

Odpowiedzi

2009-11-24T14:57:15+01:00
5km=500000cm
1.0,2cm
2.1cm
3.4cm




2,9x25000=72500
72500cm=725m
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T15:22:32+01:00
1 cm - 100 000 cm
1 cm - 1000 m
1cm - 1 km
skoro 5 km w rzeczywistosci to 5 cm na mapie bo 1cm *5 = 5 cm

1-500 000
1cm - 500 000 cm
1cm - 5000 m
1cm - 5 km
a więc 1 cm Bo 5 km w rzeczywistosci to 1 cm na mapie


1 - 2 000 000
1cm - 2 000 000 cm
1cm - 2 0000m
1cm - 20 km
1 cm na mapie to 20 km w terenie wiec odcinek ma ( 20:5 = 4 1:4 =0,25 cm bo jedna czwarta czesc cm wiec 25 mm

zad 2 1:25 000 -skala mapy
2,9 cm - odległość punktu od a do b na mapie
1cm - 25 000 cm
1cm - 250 m
a wiec 2,9 * 250 = 725 m w terenie
1 5 1