Odpowiedzi

2009-11-24T15:04:51+01:00
Ppowierzchni = Ppodstawy + pole graniastosłupa

P.p = 3*3 = 9
P.g = 3 * 7 = 21

Polepowierzchni = 21 + 9 = 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:07:32+01:00
Pc = 2Pp + Pb

Najpierw obliczamy pole podstawy. Podstawą graniastosłupa jest romb - skoro mamy podaną długość boku i wysokość, możemy skorzystać ze wzoru na pole rombu :
P = a *h
P = 3 * 2 = 6cm²

W graniastosłupie mamy 2 podstawy, więc
Pp = 2 * 6 = 12cm²

Teraz obliczamy pole powierzchni bocznej. Wysokośc w granistosłupie to krawędz boczna. Więc pole powierzchni bocznej będzie równe polu 4 prostokątów o wymiarach 3 cm i 7 cm :
Pb = 4 * 3 * 7 = 84cm²

Pc = 12 cm² + 84cm² = 96cm²