1)Do 5l wody dodano 0,75l soku .Ilu procentowy roztwór otrzymano ??

2)Zakupiono 10kg śliwek dwóch gatunków : tańszych po 6 zł i droższych po 9 zł za kg, przy czym każdego gatunku kupiono za taką samą kwotę. ile kupiono kilogramów śliwek tańszych a ile droższych ?

3

Odpowiedzi

2009-11-24T15:32:51+01:00
1)Do 5l wody dodano 0,75l soku .Ilu procentowy roztwór otrzymano?
5+0,75=5,75
0,75:5*100%=15%
2)Zakupiono 10kg śliwek dwóch gatunków : tańszych po 6 zł i droższych po 9 zł za kg, przy czym każdego gatunku kupiono za taką samą kwotę. ile kupiono kilogramów śliwek tańszych a ile droższych?
tańsze x
droższe 2/3x
x + 2/3x=10
1i2/3x=10 |:1i2/3
x=6
tańsze 6
droższe 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:40:12+01:00
5l + 0,75 =5,75

5,75 - 100%
0,75 - x
x= 0,75*100/5,75 = 13,04%

Zakupiono 10kg śliwek dwóch gatunków : tańszych po 6 zł i droższych po 9 zł za kg, przy czym każdego gatunku kupiono za taką samą kwotę. ile kupiono kilogramów śliwek tańszych a ile droższych ?

9kgx6zl =54zl
6kg x9z=54zl
To daje nam 15kg

wiec analogicznie nalezy pomniejszyc ilosc sliwek 1,5raza
9/1,5=6
6/1,5=4

6kg sliwek po 6zl
4kg sliwek po 9zl
2009-11-24T16:25:50+01:00
1) 0,75*100%/5,75= około 13%
Cp=Masa substancji*100%/masa roztworu
2)
x-droższe
x+1,5x=10
2,5x=10
x=4
droższych 4 kg, tańszych 6 kg :)