Odpowiedzi

2009-11-24T15:31:32+01:00
20% bo 100% to 3zł 10% to 30gr a jest różnica 60gr więc 2x10% daje nam 20% czli 60gr
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:32:22+01:00
1.) 2,4 zl - 100 %
3 zl - x

x = 3*100 / 2,4
x = 125 %

125% - 100% = 25%
odp cena w sklepie jest o 25% wieksza niz na targu... ;)

2.) 3 zl - 100%
2,4 zl - x

x = 2,4*100 / 3
x = 80%

100% - 80% = 20%
odp cena na targu jest o 20% mniejsza niz w sklepie... ;)
2009-11-24T15:32:51+01:00
A) (3-2,4)/2,4=0,6/2,4=0,25 jest wyższa o 25%
b) (3-2,4)/3=0,6/3=0,2 są tańsze o 20%