Odpowiedzi

2009-11-24T15:35:53+01:00
Podmieniają się kochankowie, by sprawdzić wierność swych niewiast. Oczywiście, przy paru zabiegach takich jak podmiana strojów, czułe gesty, słowa; kobiety się nabierają, zdrada w końcu zostaje odkryta.

zapomniałam najważniejszego, to jest opera Mozarta :D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:50:37+01:00
Wykorzystany jest w nim motyw "zamiany narzeczonych". Jest to opowieść autentyczna. Jest to opowieść o dwóch młodych oficerach wysławiających piękność i cnotę swych narzeczonych. Przysłuchujący się temu pewien wiedeński arystokrata, stary sceptyk, założył się, że dowiedzie im, jak wątpliwa jest wierność kobiet. Wystarczyła zręczna mistyfikacja i kilka prostych zabiegów teatralnych – kostium, pod którym ukryli się młodzieńcy, gorące zaklęcia miłosne i dramatyczne gesty, by skruszyć serca płochych niewiast. Już wkrótce zdolne były zmienić obiekt swych uczuć i gotowe ulec „nowym” admiratorom. Podpisaniu gotowych kontraktów ślubnych zapobiegł niespodziewany „powrót” zbulwersowanych młodzieńców... Zakład został przegrany, zdrada odkryta. Pozostała gorzka prawda pocieszającego ich starca, iż „tak czynią wszystkie”…