Odpowiedzi

2009-11-24T15:35:50+01:00
A)35% * 140 =49zł
140-49-91 zł <--- cena po obniżce
b)15% * 170 =25,50 zł
170+25,50 zł= 195.50 zł <---cena przed obniżkką
3 3 3
2009-11-24T15:36:16+01:00
A
0,35*140=49
140-49=91zł


b
x=szukana
x-15%x=170
x-0,15x=170
0,85x=170 / 0,85
x=200
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:36:45+01:00
A)torebka kosztowała 140zł.jaka jest cena torebki po obniżce o 35%?

b)MIKSER PO OBNIŻCE 0 15% KOSZTUJE 170ZŁ.JAKA BYŁA CENA MIKSERA PRZED OBNIŻKĄ

Ad. a)

140 zl - 100%
x - 35%

x= 35*140/100
x= 49 zl

140 - 49 = 91 zl
odp po obnizce kosztowala ta torebka 91 zl... ;)

Ad. b)

170 zl - 85%
x - 100%

x= 100*170/85
x= 200 zl
odp mikser przed obnizka kosztowal 200 zl
1 5 1