Zad. 1. Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3cm i wysokości 2cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 7cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa.

Zad.2. Podstawa graniastosłupa ma 42 cm², a jego wysokość ma 9cm. Oblicz pole podstawy tego graniastosłupa.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:37:28+01:00
1)
pole rombu = a * w
Pc = 2 Pp + 4 Pb
Pp = a * w = 3 * 2 = 6 [cm]
Pb = a * h = 3 * 7 = 21[cm]

Pc = 2 * 6 + 4 * 21 = 96 [cm²]

2)
Podstawa jest przeciez dana i wynosi 42 cm²
chyba ze chodzi o objetosc to wynosi ona
V = 9 * 42 = 378 [cm³]
2009-11-24T15:38:34+01:00
Zad.1.
P=½*3cm*2cm=½*6cm=3cm²
3cm²*7cm=21cm²
zad.2
42cm²*9cm=378cm²
2009-11-24T15:45:13+01:00
Zad. 1. Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3cm i wysokości 2cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 7cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa.

Pp [ pole podstawy] = 3*2=6
Pb[boczne] = 3 * 7 = 21 =
Pc[całkowite]= 2 * Pp + 4 * Pb = 2 * 6 + 4 * 21 = 84 + 12 = 96

Zad.2. Podstawa graniastosłupa ma 42 cm², a jego wysokość ma 9cm. Oblicz pole podstawy tego graniastosłupa.

Skoro podstawa graniastosłupa ma 42 cm², to takie jest pole podstawy