Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:40:56+01:00
1)

(ab + 4a)-(b - 1) * 2a =
ab + 4a - (2ab - 2a) =
ab + 4a - 2ab + 2a =
- ab + 6a = a(6 - b)

odp. a(6 - b)
2)
wyciaganie wspolnego czynnika przed nawias
-8a²b+4ab
ab(-8a*1+4)

odp. ab(-8a+4)
2009-11-24T15:40:54+01:00
1.

(ab + 4a) - (b - 1) * 2a = ab + 4a - (2ab - 2a) = ab + 4a - 2ab + 2a =

= - ab + 6a = a (6 - b)

2.

-8a²b+4ab = 4ab (1 - 2a)

Pozdro))