Podłoga w kuchni ma kształt prostokąta. Jego obwód wynosi 14 m, a jego długość 4m. Ile metrów kwadratowych terakoty potrzeba na wyłożenie podłogi kuchni? W obliczeniach należy uwzględnić 10% terakotywięcej(część płytek trzeba przecinać i nie są w pełni wykorzystywane). Jaki jest koszt zakupu terakoty, jeżeli cena 1m kwadratowego wynosi 65zł?
Proszę o prwidłowe rozwiązania.. Please mam 5 minut.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:37:30+01:00
L=2a+2b

14m=2*4m+2*b
14m=8m+2*b
2*b=14m-8m
b=6m:2
b=3m

P=a*b
P=4m*3m
P=12m²

12m²*110%=13,2m²
13,2m²*65zł=858zł

Koszt zakupu terakoty wyniesie 858zł.
68 4 68
2009-11-24T15:56:04+01:00
4*2= 8

14-8=6

6:2=3

3*4=12

12*0,1=1,2

12+1,2=13,2

13,2*65=858zł

Odp. Terakota będzie kosztowała 858 zł.
31 4 31