Odpowiedzi

2009-11-24T15:58:41+01:00
1. Dla człowieka ruch ziemi jest źródłem energii.Ruch ziemi powoduje falwanie wód i szybkość wiatru z czego pozyskiwany jest prąd.
2.Ciągły ruch ziemi powoduje zróżnicowany klimat na planecie ,dzięki temu zwierzęta "wędróją" w poszukiwaniu odpowiedniej temperatury.
3.Ciagły ruch ziemi powoduje zmiany w oświetleniu ziemi i zmiany pór roku.
4.Mamy noc i dzień.
57 4 57
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:09:10+01:00
1.Ruch obrotowy ziemi sprawia że na ziemi występują pory roku np. zima, jesień, wiosna, lato.Oraz że występują zróżnicowane temperatury.
2.Ruch obrotowy sprawia że na ziemi występują różne strefy czasowe(jest ich 24) każda strefa czasowa powinna wynosić 15 stopni.
3.Ruch obrotowy ziemi sprawia że po dniu nastaje noc.
4.Ruch obrotowy ziemi sprawia że woda w oceanach morzach itp. faluje i w ten sposób powstają fale.
27 4 27
2009-11-24T18:19:59+01:00
Ruchy ziemi to np. krążenie jej wokół własnej osi . dzięki temu mamy noc i dzień, organizmy takie jak człowiek śpią a inne polują. rozróżniamy też pory roku. one tez powstaja na skutek ruchu ziemi. Niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy.
14 3 14